Algemene voorwaarden
INLEIDING
De volgende Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van deze website en de overeenkomst tussen ons en u. De verkoop van goederen en uitvoering gebeurt door Hayaah, een Nederlandse eenmanszaak, geregistreerd in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer: 85890405.
In deze Voorwaarden zijn de rechten en verplichtingen uiteengezet van alle gebruikers (hierna: "u") en die van Hayaah (hierna te noemen: "ons" / "onze" / "we" ) met betrekking tot de goederen/diensten die worden aangeboden door ons, door middel van deze website of door middel van enige andere websites waarnaar we kunnen doorverwijzen.Voordat u klikt op de knop "KOPEN" om de bestelling te plaatsen, vragen wij u om deze Voorwaarden zorgvuldig te lezen. Door deze website te gebruiken of er een bestelling mee te plaatsen, stemt u ermee in dat u gebonden bent aan deze Voorwaarden. U kunt geen bestelling plaatsen als u niet akkoord gaat met deze Voorwaarden.
PRIVACYBELEID
Als u de website bezoekt, dan stemt u in met de verwerking van uw gegevens en verklaart u dat alle informatie en gegevens die u aan ons verstrekt correct zijn en met de werkelijkheid overeenstemmen.
SLUITEN VAN OVEREENKOMST
U kunt in het kader van de Online Shop afzonderlijke producten uit het aanbod uitkiezen en door aanklikken van de button "IN WINKELWAGEN” in een elektronische winkelmand plaatsen. Een voor u bindende bestelling komt pas tot stand, wanneer u alle voor de verwezenlijking van de overeenkomst noodzakelijke gegevens hebt ingevoerd, hebt bevestigd dat u kennis hebt genomen van deze Algemene Voorwaarden en de betaling heeft verricht. Hiermee sluit u de koopovereenkomst met Hayaah op basis van de hier beschreven Algemene Voorwaarden. Totdat u deze button hebt aangeklikt, kunt u de bestelling en de gegevens bij uw bestelling te allen tijde wijzigen en corrigeren. Door een bestelling via de website te plaatsen, garandeert u dat u ten minste achttien jaar oud bent en wettelijk bekwaam bent om een bindend contract af te sluiten.
Nadat u uw bestelling hebt gedaan, ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging van uw bestelling. Het Contract heeft uitsluitend betrekking op de producten waarvan we de bestelling hebben bevestigd in de "Bestelbevestiging". Deze Algemene Voorwaarden zijn u ook tijdens uw bezoek aan onze website aangeboden.
Hayaah kan de met u gesloten koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden indien een gedeelte van de bestelling of alle bestelde producten toch niet leverbaar blijken te zijn, ondanks dat op de website vermeld staat of stond dat deze producten op voorraad zijn. Dit kan voorkomen in het geval dat de voorraad na de bestelling alsnog leeg raakt, het product niet langer aangeboden wordt of er anderszins redenen zijn die de levering onmogelijk maken. U ontvangt van ons een e-mail indien dit geval zich voordoet. Indien de bestelling vooruitbetaald is, zal dit bedrag zo snel mogelijk worden overgemaakt op uw rekening. Deze bepaling doet niet af aan Hayaah haar andere wettelijk rechten de koopovereenkomst te ontbinden.
BESCHIKBAARHEID
Alle bestellingen voor producten zijn onderhevig aan de beschikbaarheid ervan en in dit opzicht behouden we ons het recht voor om u, in geval van leveringsproblemen of omdat producten niet langer in voorraad zijn, informatie te verstrekken over vervangende producten van gelijke of hogere kwaliteit en waarde die u kunt bestellen. Als u dergelijke vervangende producten niet wilt bestellen, dan betalen we al het geld dat u eventueel al heeft betaald terug.
We behouden ons het recht voor om te allen tijde welk product dan ook van deze website te verwijderen en/of materialen of inhoud van deze website te verwijderen of bewerken. Hoewel we alles in het werk stellen om altijd alle bestellingen te verwerken, kunnen er uitzonderlijke omstandigheden zijn waardoor we de verwerking van een bestelling moeten weigeren nadat we u een Bestelbevestiging hebben gestuurd. We behouden ons te allen tijde het recht voor om dit geheel naar eigen goeddunken te doen. We zijn niet aansprakelijk jegens u of enige andere derde partij vanwege het feit dat we een product van deze website hebben verwijderd, ongeacht of het is verkocht of niet, noch voor het verwijderen of bewerken van materialen of inhoud van deze website.
LEVERING EN VERZENDKOSTEN
Wij streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk aan u te leveren. Onder normale omstandigheden verzenden wij uw bestelling altijd de eerstvolgende werkdag. Indien dit niet het geval is dan zullen wij dit aankondigen op de voorpagina van onze webshop (bijvoorbeeld tijdens een zomerstop waarbij we een langere levertijd hebben).
Afhankelijk van de producten die u heeft besteld kan het voorkomen dat er een product niet op voorraad is en hierdoor een langere leveringstermijn heeft. Wij zullen u in dit geval hier ten allen tijde van op de hoogte stellen.
Wij hanteren de volgende verzendkosten:
Binnen Nederland: €6,95
Naar België: €13
Overige landen binnen Europa: €13
Internationaal: €19,95
Al onze pakketten binnen Nederland worden bezorgd door PostNL. U ontvangt dan ook altijd een track en trace code per mail na verzending van uw bestelling.
PRIJS EN BETALING
De prijs van de producten is de prijs die te allen tijde op onze website staat vermeld, behalve wanneer er sprake is van een kennelijke fout. Hoewel we ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat alle prijzen op onze website accuraat zijn, kunnen er altijd fouten plaatsvinden. Als we een fout ontdekken in de prijs van een of meerdere producten die u heeft besteld, dan informeren we u zo snel mogelijk en geven u de optie om de bestelling te bevestigen tegen de correcte prijs of deze te annuleren. Als we geen contact met u kunnen opnemen, dan wordt de bestelling behandeld als geannuleerd en als u al heeft betaald voor het/de product(en) dan ontvangt u een volledige terugbetaling. We zijn niet verplicht om het/de product(en) aan u te verkopen tegen de onjuiste (lagere) prijs (zelfs niet als we u al een Bestelbevestiging hebben gestuurd) als het duidelijk en onmiskenbaar is dat de prijs fout is en dat u dit redelijkerwijs had kunnen weten.
Betaling is mogelijk door middel van iDeal, PayPal, Bankcontact/Mistercash, SoFort banking of afhalen op locatie (tijdelijk niet van toepassing).
Pas na ontvangst van de betaling wordt de productie ingepland.
RISICO- EN EIGENDOMSOVERGANG
Het risico voor de producten is uw verantwoordelijkheid vanaf het moment van levering. Het eigendom van de producten gaat alleen over op u wanneer we volledige betaling hebben ontvangen van alle verschuldigde bedragen met betrekking tot de producten, inclusief leveringskosten, of na levering, mocht dit later zijn.
RETOURBELEID
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Om een artikel terug te sturen of te ruilen verzoeken we je dit binnen 7 dagen na ontvangst aan ons te melden via ons retourportaal. Als een product niet aan uw verwachtingen voldoen en u deze wilt retourneren, dan dient het product aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- Originele labels bevestigd: Het hanglabel moet nog aan het artikel bevestigd zijn, inclusief de retourstrip.
- Ongedragen & Ongewassen: Artikelen moeten in originele, ongedragen staat zijn. Vrij van tekenen van dragen, wassen of gebruik.
- Onaangepast: Artikelen mogen op geen enkele manier zijn aangepast of veranderd.
- Binnen het retourtermijn: Retouren moeten binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling worden aangemeld.
- Geen geuren: Artikelen mogen geen sterke geuren dragen zoals parfum, rook, eten of lichaamsgeur.
- Volledige retour: Artikelen moeten worden geretourneerd met alle originele verpakkingen, labels, accessoires en eventuele cadeaus (indien van toepassing).
- Uitzonderingen: Artikelen die als Final Sale of Niet-retourneerbaar zijn gemarkeerd, kunnen niet worden geretourneerd.
- Geen overmatig gebruik: We accepteren geen artikelen die duidelijke tekenen van overmatig gebruik of schade vertonen.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u een verzoek indienen via ons retourportaal op onze website. De terugbetaling wordt binnen 5 a 14 werkdagen gecrediteerd.
PREORDER BELEID
Ons pre-order beleid is uitsluitend van toepassing op onze abaya-producten.
Bij Hayaah streven we ernaar om unieke en hoogwaardige producten te leveren die perfect aansluiten bij jouw wensen. Onze pre-order abaya’s worden speciaal op maat gemaakt of gereserveerd voor jou, op basis van jouw gekozen kleur en maat. Dit betekent dat het productieproces pas start nadat jij je bestelling hebt geplaatst.
Omdat deze abaya’s exclusief voor jou worden vervaardigd, gelden er specifieke voorwaarden:
- Op maat gemaakt: Pre-order abaya’s worden geproduceerd op basis van jouw bestelling en zijn daarom uniek.
- Langere levertijd: Houd rekening met een langere levertijd dan bij standaardproducten. De verwachte levertijd wordt altijd vermeld bij het product.
- Niet retourneerbaar: Aangezien het om een op maat gemaakt product gaat, kunnen pre-orders niet worden geretourneerd of geruild (tenzij er sprake is van een fout van onze kant).
-
Vooruitbetaling vereist: Pre-orders dienen volledig vooruit betaald te worden om het productieproces in gang te zetten.
EIGENDOMSVOORBEHOUD
Totdat er volledig is betaald blijven de geleverde producten ons eigendom.
INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
De door ons geëxploiteerde website alsmede de gehele inhoud ervan, in het bijzonder teksten, foto’s, afbeeldingen, grafische voorstellingen, drukken, textieldesigns, films, presentaties, geluid, illustraties en eventuele software alsmede alle merken en/of modellen, in het bijzonder rechten van intellectueel eigendom, naam- en beeldrechten, merken en/of geregistreerde respectievelijk niet geregistreerde modellen, zijn alle door industriële eigendomsrechten beschermd tegen onrechtmatig gebruik. Voor ieder gebruik, behalve voor het uitzoeken en kopen van een artikel, is vooraf schriftelijk toestemming vereist van ons of, indien de desbetreffende rechten niet bij ons liggen, van de rechthebbende.
WIJZIGINGEN
We hebben het recht om deze Voorwaarden van tijd tot tijd te herzien en te veranderen. U bent gebonden aan het beleid en de Voorwaarden die van kracht zijn op het moment dat u producten bij ons bestelt, tenzij een verandering van dit beleid, deze Voorwaarden of de Privacy beleid vereist is bij wet of door een overheidsinstantie, in welk geval de verandering ook van toepassing is op bestellingen die eerder door u zijn geplaatst.
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
- Indien een product beschadigd raakt door onzorgvuldige omgang door de consument, is de consument aansprakelijk voor de eventuele waardevermindering van het product. Mocht een geretourneerd artikel niet voldoen aan onze retourvoorwaarden (bijvoorbeeld bij duidelijke gebruikssporen, beschadiging, ontbrekende labels of het verwijderen van de retourstrip), dan behouden wij ons het recht voor om:
- Het artikel niet te accepteren;
- Het artikel terug te sturen naar de klant;
- De gemaakte retourkosten bij de klant in rekening te brengen.
TOEPASSELIJKRECHT
Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing, met uitsluiting van het Weens koopverdrag (CISG).
KWALITEIT, GEBRUIK EN GARANTIE
Wij doen ons best om producten te leveren die voldoen aan de redelijke verwachten van de consumenten op basis van de product omschrijving en gangbare kwaliteitsnormen.
1. Gebruik en onderhoud
De klant is verantwoordelijk voor het juiste gebruik en onderhoud van het product. We raden onze klanten aan om de gebruiksaanwijzing op de productpagina goed door te nemen. Het niet naleven van deze instructies kan leiden tot slijtage zoals pilling, verkleuring of verzwakking van het materiaal.
2. Herstel, vervang of restitutie
Wij streven ernaar dat elk product dat je bij ons bestelt voldoet aan de hoogste kwaliteit en aan jouw verwachtingen. Volgens de wet, zoals beschreven in Artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek, mag je ervan uitgaan dat een product de eigenschappen heeft die je als consument redelijkerwijs mag verwachten. Mocht je onverhoopt een product ontvangen dat een werkelijk gebrek heeft dat al bij levering aanwezig was, dan staan wij klaar om dit kosteloos te herstellen, te vervangen of het aankoopbedrag terug te betalen.
Echter, wanneer het defect of de schade ontstaat door gebruik, normale slijtage, onjuist onderhoud of externe invloeden ná ontvangst van het product, wordt dit niet gezien als een fabrieksfout of non-conformiteit. In deze gevallen kunnen wij helaas geen kosteloze reparatie, vervanging of restitutie bieden.
De onderstaande situaties vallen daarom niet onder het recht op kosteloos herstel of terugbetaling:
- Beschadiging door onzorgvuldig of intensief gebruik, zoals dragen met scherpe sieraden, zitten of liggen op ruwe oppervlakken, of anderszins onvoorzichtig gebruik.
- Geurvorming of verkleuring als gevolg van overmatige transpiratie.
- Verkleuring of kleurverlies door contact met chloor, zout water, zonlicht of het gebruik van agressieve wasmiddelen.
- Loslaten van steentjes, applicaties of decoratieve details na het dragen of wassen.
- Pillen (pluisvorming) van de stof, ontstaan door wrijving, verkeerd wassen, verkeerd - of veelvuldig gebruik.
- Schade door onjuiste verzorging, zoals wassen op te hoge temperaturen, gebruik van de droger of strijken.
- Externe invloeden zoals schade veroorzaakt door ritsen, sieraden, ruwe oppervlakken (bijvoorbeeld zwembadtegels of ligstoelen), zonnebrandcrème, olie of schoonmaakmiddelen.
- Vormverlies of verminderde elasticiteit als gevolg van langdurig dragen of verkeerd onderhoud.
- Hygiënische artikelen zoals badkleding kunnen alleen worden geretourneerd indien de hygiëneverzegeling nog intact is. Producten waarvan deze verzegeling is verbroken, zijn uitgesloten van retour.
KLACHTENPROCEDURE
Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent met je aankoop. Mocht je onverhoopt een klacht hebben over een product of onze service, dan helpen we je graag zo snel mogelijk.
1. Klacht melden
Je kunt je klacht binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling bij ons melden. Dit kan via ons e-mail: info@hayaah-shop.nl.
2. Wat hebben we nodig?
Om je klacht goed te kunnen beoordelen, ontvangen we graag de volgende informatie:
- Je naam en ordernummer
- Een duidelijke omschrijving van het probleem
- Foto’s van het product en het defect of de schade (indien van toepassing)
3. Behandeling van klachten
Zodra je een klacht bij ons meldt, nemen wij deze binnen 14 dagen in behandeling. Binnen deze periode ontvang je van ons een reactie met een voorstel voor een passende oplossing of een update over de stand van zaken.
Al uw feedback en opmerkingen kunt u naar ons opsturen via ons webformulier of door te mailen naar info@hayaah-shop.nl.